Talán a legtöbbet játszott zeneszámok listája amit a Dolgos Duó az éterben szórt a 70' es évek végétől a 80'-as évek végéíg.
Debbie Harry énekesnő és Chris Stein gitáros írta. A szám a Blondie harmadik stúdióalbumán, a Parallel Lines-on (1978) jelent meg, és az album harmadik kislemezeként 1979 januárjában adták ki. Több országban, köztük az Egyesült Államokban is első helyezést ért el a slágerlistákon.
A dal 1978-ban jelent meg a Dire Straits önelnevezett debütáló albumának részeként. A számban Mark Knopfler jellegzetes gitárjátékát és történetmesélő szövegét hallhatjuk. A Sultans of Swing a kreol zenét játszó zenekar. A dalszöveg egy jazzklub eleven jelenetét idézi fel, ahol a zene rezonál a kinti esővel.
"Stayin' Alive": 1977-ben megjelent diszkóhimnusz világsláger lett. A Szombat esti láz című film soundtrackjének része. Nézd meg John Travoltát, ahogy egy doboz festékkel és egy pizzával végigvonul Brooklyn utcáin - ez a hangulat!
Az "Another Brick in the Wall" egy háromrészes kompozíció a Pink Floyd 1979-es, The Wall című rockoperájából. . A dal a Pink Floyd legnagyobb mainstream sikere lett, azonnal klasszikus státuszt ért el.
A dal vágyakozást és vágyat fejez ki. A főszereplő szeretné, ha szerelme megismételné a szenvedélyes pillanatot: "Tedd ezt velem még egyszer / Egyszer sosem elég egy olyan férfival, mint te".
A "Queen" együttesnek annyi slágerét ismerjük, hogy bűn lenne bármelyiket is kiemelni, így egy élő koncertet választottunk, talán így Ők választhatták ki, azt amit a legjobbnak tartottak.
A Lipps Inc. "Funkytown" című száma egy ikonikus diszkósláger, amely 1980-ban groove-olt be a szívünkbe. 28 országban került az első helyre, és kétszeres platina minősítést kapott. Ez az a fajta dal, amely arra késztet, hogy táncra perdülj és elfelejtsd a gondjaidat.
Először 1978-ban jelent meg az “Some Girls” című albumon, és az Egyesült Államokban a zenekar nyolcadik és egyben utolsó első helyezett dala lett. A szám eredetileg majdnem kilenc perc hosszú volt.
Gerry Rafferty
Az “Baker Street” egy ikonikus dal Gerry Rafferty előadásában, amely 1978-ban jelent meg. A szám világszerte hatalmas sikert aratott, a brit slágerlistán a 3. helyet, az amerikai Billboard Hot 100-on pedig a 2. helyet érte el.
A dal eredetileg a Drifters előadásában jelent meg 1963-ban, majd George Benson 1978-as “Weekend in L.A.” című albumán is hallható volt, Témája egy Broadway-n próbálkozó zenészről szól. A dal emlékeztet hogy a hírnévhez vezető út nem mindig ragyogó, hanem kitartást, tehetséget és önmagunkba vetett hitet igényel.
Ez volt a zenekar debütáló kislemeze, és 1979-ben jelent meg az “Get the Knack” című albumon. A dal világszerte hatalmas sikert aratott, és a Billboard Hot 100 listán öt hétig vezette a listát. A szám lendületes, fülbemászó riffje és a refrén emlékezetes szövege miatt az 1979-es év egyik legnagyobb slágere lett.
Az egyesült államokban több mint 2 millió példányban kelt el. A “Bad Girls” segítette az azonos című albumot is elérni a többszörös platina státuszt. Donna Summer, Grammy-díjas énekesnő volt, és több mint 140 millió lemezt adott el világszerte.
Ez a dal 1978-ban jelent meg, és hatalmas sikert aratott. A “Billboard Hot 100” listán hat hétig vezette a toplistát, és több mint hatmillió példányban kelt el.
A dal lendületes, fülbemászó és a diszkó korszak egyik legemlékezetesebb slágere. Rod Stewart a címben feltett kérdésre a színpadon spandex ruhában és csípőmozdulatokkal válaszolt, miközben a nők eufórikusan kiáltották: “Igen!”
A dal hatalmas sikert aratott, és az amerikai Billboard Hot 100 listán hat hétig vezette a toplistát. A szöveg leírja az érintett felfedezi erősségét egy, a kezdetben pusztító szakítás után.
A dal az amerikai Billboard Hot 100 listán négy hétig vezette. A “Upside Down”-t brit Phonographic Industry ezüst lemez díjjal és RIAA arany minősítéssel jutalmazta az Egyesült Államokban. Japánban is elnyerte az arany minősítést.
A “Ladies’ Night”, az azonos című tizenegyedik albumuk első kislemeze volt 1979-ben. A dal a népszerű “Ladies Nights” elnevezésű eseményekre utal, amelyek bárokban és klubokban női vendégeket vonzottak, hogy még több férfi vendéget vonzzanak. A kislemez sikeres volt, és rádiós sláger lett.
A dalot Chrissie Hynde és James Honeyman-Scott írta, és Chris Thomas producálta. A zenekar harmadik kislemeze két hétig vezette az Egyesült Királyság slágerlistáját 1980 januárjában és az Egyesült Államokban a Billboard Hot 100 listán a 14. helyet érte el.
A "YMCA" a Village People egyik legismertebb dala, amely 1978-ban jelent meg és azóta is világszerte népszerű. A dal üzenete pozitív és ösztönző, arra bátorítja a fiatalokat, hogy találjanak örömet és közösséget a nehéz időkben.
A “The Logical Song” a brit slágerlistán a hetedik, az amerikai Billboard Hot 100-on pedig a hatodik helyet érte el. A dal szövege Roger Hodgson saját élményeire épül, amikor tíz évig bentlakásos iskolába járt.
Az instrumentális track a U.S. Billboard Hot 100 listán az első helyre került, és két hétig ott is maradt. Ezzel Herb Alpert lett az első (és egyetlen) előadó, aki mind vokális előadással (“This Guy’s in Love with You”, 1968), mind instrumentális előadással vezette a Hot 100-at.
Az “Cars” az angol zenész, Gary Numan első szóló kislemeze. 1979. augusztus 24-én jelent meg, és az első stúdió albumáról, a “The Pleasure Principle”-ról származik1. A dal több országban vezette a slágerlistákat, és Numan legsikeresebb kislemeze.
A dal amit Robin Scott (művésznevén M) adott elő. 1979-ben jelent meg, és az egyik első new wave sláger volt, amely az Egyesült Államokban, Ausztráliában és Nyugat-Németországban is az élre került1. A dal globális sikert aratott, és mindenki “Pop Muzik”-ról beszélt.
The Specials
A ska műfaj egyik legismertebb slágere. A dalban a The Specials egyértelmű figyelmeztetést ad Rudy-nak: ha folytatja a bajkeverést, a jövője sötét lehet. A dal lendületes és emlékezetes, és sokak számára az “rude boys” (jamaicai fiatalok) himnuszává vált.
A "Little Lies" a Fleetwood Mac brit-amerikai rockegyüttes egyik dala a Tango in the Night (1987) című 14. stúdióalbumról. A dalt a zenekar tagja, Christine McVie és akkori férje, Eddy Quintela írta, az éneket elsősorban McVie énekli; a refrénben Lindsey Buckingham és Stevie Nicks vokálozik.
A zenekar második stúdióalbumáról, a “Reggatta de Blanc”-ról származik. A dalban a főszereplő egy üzenetet küld a világnak, remélve, hogy valaki meghallja és válaszol rá. A szövegben a magány és a remény témája jelenik meg, és a dal lendületes hangzása hozzájárul a sikeréhez.
A dal szövege egy történetét meséli el két oldalról, a férfi, aki megismerkedik egy nővel, aki pincérnőként dolgozik egy koktélbárban, és segít neki sikert elérni, de kapcsolatuk szétesik. A dal az UK-ban a Singles Chart első helyére, az USA-ban pedig a Billboard Hot 100-as listájára került.
A "Who Can It Be Now?" az ausztrál Men at Work együttes 1981-ben megjelent slágere. A Colin Hay énekes által írt dalban egy jellegzetes szaxofon riff és a paranoia és az elszigeteltség érzését tükröző dalszöveg található. A dal nagy nemzetközi siker lett, a Billboard Hot 100-as listájának első helyére került.
1983-ban jelent meg a "Thriller" album második kislemezeként. A dalt Jackson írta és Quincy Jones-szal közösen producálta. Ötvözi poszt-disco, R&B, funk és dance-pop elemeit, A dal szövege egy nő történetét meséli el, aki azt állítja, hogy Jackson gyermeke apja, amit ő tagad.
Az Eurythmics 1983 januárjában jelent meg, a második albumum negyedik és utolsó kislemeze. Ez volt az áttörő slágere, amely világszerte ismertté tette a duót. A dal a brit slágerlistán a második helyig jutott, hat hónappal később az amerikai Billboard Hot 100-on első lett.
A “Let’s Dance” eredetileg az azonos című 1983-as albumának címadó száma volt. A dal különlegesége, hogy a szövege, a dán író, Andersen “Vörös cipellők” című meséjéből merített inspirációt, miszerint egy elkényeztetett fiatal lányt büntetésből arra kárhoztatnak, hogy táncoljon, a piros cipők örökké ragadnak a lábához.
A londoni Brixton negyedben található Electric Avenue-ra utal, amely az első olyan piaci utca volt, ahol elektromos világítás volt. A szám a 1981-es Brixton-i zavargások idején született, amikor a munkanélküliség, a rasszizmus és a szegénység feszültségei a Scarman-jelentés szerint tetőztek.
A Parade című albumán, és az egyik legikonikusabb száma lett. A funky és lendületes ritmus, valamint a szöveg különlegessé teszi. A “Kiss” világszerte hatalmas siker lett, és két hétig vezette az amerikai Billboard Hot 100 listát.
A számot az énekes, Chas Smash és a gitáros, Chris Foreman írta. A negyedik stúdióalbumuk, a The Rise & Fall vezető kislemezeként. A dal több országban a tíz legjobb között szerepelt, és ez volt a zenekar legnagyobb slágere a Billboard Hot 100-on. A 1983-as Ivor Novello-díjátadón a “Legjobb Popdal” kategóriában nyert.
Madonna dala 1984-ben jelent meg az azonos nevű albumán. Ez az egyik legikonikusabb slágere. A szöveg ambivalens, tele dupla értelmű kifejezésekkel és utalásokkal. Madonna hatása a popkultúrára vitathatatlan, és a “Like a Virgin” örökzöld himnusz marad.
A “West End Girls” 1984-ben jelent meg, és az egyik legismertebb Pet Shop Boys dal, egy igazi synthpop klasszikus. A szám a londoni West End negyedben játszódik, és a városi élet, a társadalmi osztályok és a városi kultúra témáit érinti. A karakterek a felsőbb osztályból származnak, és a dalban a városi élet nehézségeiről énekelnek.
A popzene világában kevés dalnak van akkora kihatása, hogy időtlen slágerré váljon. A Bananarama "Venus" című dala mégis az újjáéledés erejének bizonyítéka. Az eredetileg a holland Shocking Blue zenekar által írt dalt a Bananarama egy vibráló dance-pop himnusszá alakította át, amely milliók szívét rabolta el.
A Siobhan Fahey és Marcella Detroit alkotta duó a pop és az alternatív rock egyedi keveréke, a "Hello (Turn Your Radio On)" pedig talán a legnagyobb slágerük. A dal szövege vágyakozást és megértésért való kiáltást idéz, azt kérdezve, hogy van-e valaki odakint, aki át tudja-e érezni az énekesnő elszakadásának érzéseit.
A "I Didn't Mean To Turn You On" című dal eredetileg Cherrelle 1984-es dalának feldolgozása. A dal szövege egy olyan helyzetről szól, ahol az előadó nem szándékozott vonzalmat kelteni, de a másik fél félreértelmezte a gesztusait. Palmer változata nagy siker volt, és a Billboard Hot 100 listáján a második helyig jutott.
Sajnos YouTube videót nem tudunk az oldalba felvenni!